Urząd Gminy Kowiesy

Galeria Top

Biuletyn Informacji Publicznych

Wyszukiwarka

Wyszukaj na stronie

Kalendarz, Imieniny

Dzisiaj:
Piątek, 22.04.2022
Imieniny:
Łukasza, Kai, Leonii

Menu główne

Nawigacja

Treść strony

Zamówienia publiczne

ZP.271.14.2014 - przetarg nieograniczony

Status postępowania: zakończony rozstrzygnięty
Przebieg postępowania
Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice
data opublikowania zdarzenia: 2014-11-05 13:00
Typ zdarzenia: ogłoszenie
Data wszczęcia postępowania: środa 2014-11-05
Data końca składania ofert: piątek 2014-11-21 godz. 08:00
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.kowiesy.pl


Kowiesy: Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice
Numer ogłoszenia: 365826 - 2014; data zamieszczenia: 05.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kowiesy , Kowiesy 85, 96-111 Kowiesy, woj. łódzkie, tel. 046 8317081, faks 046 8317036.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej PVC o średnicach160 i 110 mm o łącznej długości 17.011,50 m. w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 ustawy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 35.000,00 zł. (słownie: trzydzieści pięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału udziału w postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy dotyczących terminu wykonania prac będących przedmiotem zamówienia w sytuacji działania niekorzystnych czynników atmosferycznych. Zamawiający przewiduje także możliwość zmiany umowy w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, które są korzystne dla zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kowiesy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Kowiesy 96-11 Kowiesy, Kowiesy Nr 85 pokój nr 12.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Gminy Kowiesy 96-11 Kowiesy, Kowiesy Nr 85 pokój nr 15 (sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie współfinansowane z Funduszy Europejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-11-05 09:31
Załączniki:
Wyjaśnienia i odpowiedzi na pytania Wykonawcy
data opublikowania zdarzenia: 2014-11-13 15:00
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Kowiesy, dnia 12.11.2014

ZP.271.14.2014


Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn. ,,Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice”.


Odpowiadając na pytania skierowane do Zamawiającego w dniu 10.11.2014 r. informuję, co następuje:
Pytanie nr 1: W jakich drogach biegnie projektowana sieć wodociągowa?
Odpowiedź: Projektowana sieć wodociągowa przebiega przez drogi stanowiące własność gminy Kowiesy, nieruchomości stanowiące własność osób fizycznych oraz w miejscowości Chrzczonowice w pasie drogi ekspresowej S8 (przejście pod drogą metodą bezwykopową) oraz w działce nr ew.117, będących w zarządzie Generalnej Dyrekcji dróg krajowych i autostrad Oddział w Łodzi.
Pytanie nr 2:Podanie długości odcinków jeżeli sieć biegnie w pasie drogi wojewódzkiej, powiatowej, gminnej.
Odpowiedź: Zamawiający nie posiada zestawienia długości poszczególnych odcinków sieci wodociągowej zaprojektowanej w drogach. Długość poszczególnych odcinków projektowanej sieci jest naniesiona w projekcie budowlano-wykonawczym na mapach.
Pytanie nr 3: Czy Gmina będzie pobierała opłaty za zajęcie pasa drogowego w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi biegnącymi w pasie dróg gminnych?.Jeżeli tak, to prosimy o podanie wysokości opłaty.
Odpowiedź: Gmina będzie pobierała opłaty za zajęcie dróg będących w jej zarządzie, według stawek określonych w Uchwale Nr XXXV/186/10 Rady Gminy Kowiesy z dnia 22 kwietnia 2010 r. i w Zarządzeniu Nr 11/2012 Wójta Gminy Kowiesy z dnia 30 marca 2012 r.
Obowiązujące stawki za 1m2 powierzchni pasa drogowego za każdy dzień zajęcia:
-przy zajęciu jezdni do 50% jej szerokości – 4,00 zł;
-przy zajęciu jezdni powyżej 50% do całkowitego zajęcia jezdni – 8,00 zł.
Pytanie nr 4: Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny ofertowej, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy, wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu?
Pytanie nr 5: Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu?
Odpowiedź:Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający ustalił wynagrodzenie ryczałtowe.
Zgodnie z treścią działu III pkt 5 „W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się przeprowadzenie przez wykonawców wizji lokalnej i uzyskanie niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia”.
W ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca zrealizuje pełen zakres robót określony w projektach budowlanych, przedmiarze robót, wzorze umowy i SIWZ.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w sytuacji działania niekorzystnych czynników atmosferycznych.
Pytanie nr 6: Prosimy o potwierdzenia, że wykonanie inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów, a w przypadku wystąpienia ewentualnych kolizji z istniejącą zielenią uzyskanie decyzji i opłaty administracyjne związane z wycinką leżą po stronie zamawiającego?
Odpowiedź:W przedmiarze robót projektant nie umieścił pozycji dot. wycinki drzew. W celu potwierdzenia
powyższego Wykonawca winien przeprowadzić wizję lokalną.
Pytanie nr 7: Czy zamawiający posiada przedmiary w formie edytowalnej, jeżeli tak prosimy o ich załączenie.
Odpowiedź:Zamawiający nie posiada przedmiaru w formie edytowalnej.
Pytanie nr 8: Prosimy o sprecyzowanie informacji dotyczącej kosztorysu czy należy załączyć do oferty kosztorys, jeżeli tak to w jakiej formie ma on być?
Odpowiedź:Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zadania, jest zobowiązany do przedłożenia zamawiającemu w dniu podpisania umowy kosztorysu ofertowego, w dniu odbioru - kosztorysu powykonawczego.
                                                                                                                                               Wójt Gminy
                                                                                                                                  /-/Andrzej Józef Luboiński
 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-11-13 14:14
rysunek nr 4
data opublikowania zdarzenia: 2014-11-13 16:00
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Szczegółowa informacja:


 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-11-13 14:26
Załączniki:
  • rysunek nr 41013.7kB
    • załącznik opublikował: Ewa Zarębska
      data dodania: 2014-11-13 14:35
odpowiedzi na pytania wykonawców
data opublikowania zdarzenia: 2014-11-14 21:00
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Kowiesy, dnia 14.11.2014 r.

 

ZP.271.14.2014

 

 

         Odpowiadając na pytania skierowane do Zamawiającego w dniu 14.11.2014 r. informuję, co następuje:

 

Pytanie nr 1:Prosimy Zamawiającego o dołączenie Planu sytuacyjnego nr 4.

Odpowiedź: . Rysunek nr 4 został umieszczony na stronie internetowej zamawiającego.

Pytanie nr 2:Czy Zamawiający będzie pobierać opłaty za zajęcie pobocza dróg gminnych i jaka będzie stawka za 1m2?

Odpowiedź: Zamawiający będzie pobierał opłaty  za zajęcie pasa drogowego, stawki opłat podane są na stronie internetowej w wyjaśnieniach.

Pytanie nr 3:Czy Zamawiający posiada wszystkie pozwolenia na wejścia w działki prywatne i budowę wodociągu w tych działkach?

Odpowiedź: Zamawiający posiada notarialne zgody właścicieli działek na umieszczenie w nich odcinków sieci wodociągowej.

Pytanie nr 4:Prosimy Zamawiającego o załączenie mapy z zaznaczonymi drogami gminnymi na terenie objętym inwestycją.

Odpowiedź: Mapa poglądowa została umieszczona na stronie internetowej zamawiającego.

Pytanie nr 5:Prosimy Zamawiającego o jasne sprecyzowanie z jakiego materiału należy wykonać odcinek wodociągu należący do zakresu rys. 12 – plan sytuacyjny. W opisie technicznym podano rurę wodociągową PVC Æ110, a na planie sytuacyjnym podano PEHD Æ110.

Odpowiedź: Na przedmiotowym odcinku należy wykonać wodociąg z rury PCV fi 110.

Pytanie nr 6:Prosimy Zamawiającego o jednoznaczne przedstawienie projektowanych zasuw na wodociągu. Według załączonego zestawienia do wykonania jest 13 szt. zasuw. Według załączonych schematów węzłów do wykonania jest 15 szt. zasuw. Oprócz zasuw na rozpisanych a.węzłach wodociągowych na załączonych planach sytuacyjnych zaprojektowano zasuwy na sieci. Czy te zasuwy również są do wykonania? Na sieci jest 25 szt. dodatkowych zasuw nieuwzględnionych w zestawieniu materiałów które jest załączone w przedmiarze.

Odpowiedź: . Informujemy, że poza zasuwami uwzględnionymi na rysunkach montażowych węzłów, w węźle W8 należy uwzględnić dwie zasuwy fi 150 mm, które zaprojektowane zostały na projekcie zagospodarowania, a nie uwzględnione na rysunku szczegółowym węzła W8.Ponadto  poza zasuwami opisanymi powyżej  należy wykonać zasuwy sieciowe sekcyjne oraz te na włączeniach do istniejących sieci w punktach A, B, C, D wg. lokalizacji zamieszczonej na projekcie zagospodarowania w ilości 31 sztuk w tym: 4 sztuki zasuw fi 100 mm oraz 27 sztuk zasuw fi 150 mm.

Pytanie nr 7:Prosimy Zamawiającego o dołączenie profili wodociągowych na cały zakres zadania.

Odpowiedź: Zamawiający nie dysponuje profilami na cały zakres zadania. Na projektach zagospodarowania określono  rzędne wysokościowe osi projektowanego wodociągu w  punktach charakterystycznych.

Pytanie nr 8:Prosimy Zamawiającego o jasne sprecyzowanie odtworzeń w tłuczni. W załączonym przedmiarze, który należy złożyć do umowy, Zamawiający podaje tylko 30% tłucznia z dowozu. Czy 70% stanowi tłuczeń z odzysku?.  Dotyczy pozycji 42 i 43 załączonego przedmiaru.

Odpowiedź: Odtworzenie nawierzchni po robotach ziemnych policzono następująco:

 - poz. 42 i 43 przedmiaru zawiera odtworzenie nawierzchni drogowej w tłuczniu na długości ~ 5 km (30% metrażu wodociągu)  i szerokości korony wykopu ~1,80 m, grubość tłucznia 15 cm.

- założono, że 70% ~10,0 km długości wodociągu przebiega w terenach zielonych, na tym odcinku policzone jest zdjęcie humusu (spryzmowanie) i ponowne jego rozłożenie po zakończeniu robót. Te roboty ujęto w poz. 44 i 45 przedmiaru

Pytanie nr 9:W załączonej dokumentacji Zamawiający podając metodę pomiaru wskaźnika zagęszczeń powołuje się na badanie metodą CBR. Dokumentacja projektowa wymaga wskaźnika zagęszczeń = 1. Badaniem metodą CBR nie da się uzyskać zagęszczenia = 1. Prosimy o jasne sprecyzowanie jaką metodą należy badać zagęszczenie lub podać prawidłowy wskaźnik zagęszczenia jaki należy uzyskać podczas badań metodą CBR.

Odpowiedź: Wybór metody pomiaru wskaźnika zagęszczenia gruntu należy do wykonawcy.Metoda ta winna być zgodna z obowiązującymi normami oraz uzgodniona z inspektorem nadzoru inwestorskiego. Wymagana wartość wskaźnika zagęszczenia Js, wynika z normy PN-S-02205 Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania. Rozdział 2. pkt.2.10 Zagęszczenie i nośność gruntu ppkt. 2.20.1 Wymagania ogólne - gdzie określono  jaki powinno się uzyskać wskaźnik zagęszczenia Js w zależności od warunków.

Pytanie nr 10:Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź: Zamawiający dołączył do SIWZ całą dokumentację będącą w jego posiadaniu. Przed przystąpieniem do przetargu wykonawcy zobowiązani są do weryfikacji  załączonej dokumentacji.

 W przypadku stwierdzenia niejasności wykonawca winien zwrócić się do zamawiającego o udzielenie wyjaśnień.

Pytanie nr 11:Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź: Zamawiający dysponuje uzgodnieniami  i decyzjami niezbędnymi do rozpoczęcia robót budowlanych.

Pytanie nr 12:Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odpowiedź: Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający ustalił wynagrodzenie ryczałtowe.

Zgodnie z treścią działu III pkt 5 „W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się przeprowadzenie przez wykonawców wizji lokalnej i uzyskanie  niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia”.

W ramach wynagrodzenia  ryczałtowego Wykonawca zrealizuje pełen zakres robót określony w projektach budowlanych, przedmiarze robót, wzorze umowy i SIWZ.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w sytuacji działania niekorzystnych czynników atmosferycznych.

Pytanie nr 13:Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

Odpowiedź: Odpowiedź jak w punkcie 12.

Pytanie nr 14:Prosimy o zmianę w §12 ust. 1 projektu umowy określeń „opóźnienie” na „zwłokę”. Wynika to z faktu, iż kara umowna stanowi zryczałtowane odszkodowanie, należne zgodnie z zasadami prawa cywilnego, w momencie gdy dojdzie do zawinienia. Jako, że prawo cywilne nie ma funkcji represyjnej, kara umowna powinna zostać powiązana z zawinionym opóźnieniem. W przeciwnym wypadku Zamawiający nadużywa swojego prawa podmiotowego do kształtowania umowy tworząc niezwykle niesymetryczny stosunek, tym bardziej, iż w ust. 2 §12 posługuje się pojęciem zwłoki.

Pytanie nr 15:W nawiązaniu do projektu umowy w przedmiotowym postępowaniu zwracamy uwagę, iż z dniem 1 stycznia 2014 r. zmianie uległa ustawa o VAT w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego przy dostawie towarów lub wykonania usługi.

Zgodnie ze zmienionym art. 19 a ust. 5 pkt 3 lit. a) ww. ustawy, momentem powstania obowiązku podatkowego z tytułu realizowanych przez Wnioskodawcę prac w rodzaju budowy, przebudowy, montażu lub rozbiórki obiektów budowlanych będzie, stosownie do tego przepisu, moment wystawienia przez Wykonawcę dla Inwestora faktury, dokumentującej wykonanie prac przez Wykonawcę, a w przypadku, gdy rezultaty prac przejmowane będą częściowo, zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 3 lit. a) w związku z art. 19a ust. 2 ustawy, moment wystawienia faktury za częściowe wykonanie prac. Jednocześnie, zgodnie z art. 106 i ust. 3 pkt 1 znowelizowanej ustawy o VAT, fakturę VAT należy wystawić nie później niż do 30 dnia od dnia faktycznego wykonania usług lub dostawy towarów.Biorąc pod uwagę powyższe, stwierdzić należy, iż Wykonawcy mają bezwzględny obowiązek wystawienia faktury VAT z chwilą upływu 30 - go dnia od dnia wykonania usługi.Mając zatem na uwadze powyższe, jako moment wykonania usług budowlanych i budowlano-montażowych, który rodzi dla Wykonawcy obowiązek wystawienia faktury, należy przyjąć faktyczne wykonanie tych usług przez Wykonawcę, nie zaś przejęcie tych usług na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych.W związku z tym, że przepisy ustawy o VAT są przepisami bezwzględnie obowiązującymi (obowiązują niezależnie od tego co strony postanowiły w umowie), fakturę VAT można wystawić po podpisaniu protokołu zdawczo – odbiorczego, jednakże nie później niż w ciągu:

1)30 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego przyjętego w umowie, w przypadku częściowego wykonania usługi,

2)30 dni od dnia wpisu do dziennika budowy przez kierownika budowy – oświadczenia o zakończeniu robót budowlanych, w przypadku zakończenia wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia.

Informujemy zatem o konieczności dokonania zmiany projektu umowy i dostosowania jej do bezwzględnie obowiązujących przepisów ustawy o VAT, w zakresie przyjęcia faktycznego wykonania usługi jako podstawy do wystawienia faktury aby wynikało z nich jednoznacznie, że Zamawiający dokona odbioru robót budowlanych w takim terminie, aby Wykonawca był w stanie wystawić fakturę z chwilą upływu 30-go dnia od dnia wykonania usługi budowlanej tj. w szczególności §6 ust. 3

Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści  wzoru umowy.

Pytanie nr 16: W nawiązaniu do treści Dział XVII ust 1 prosimy o potwierdzenie iż wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie miał również prawo posługiwać się podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami innymi niż określonymi art. 26 ust 2b PZP.

Odpowiedź: Wykonawca ma prawo do posługiwania się podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami zgodnie z przepisami, które określa ustawa Prawo zamówień publicznych.

Pytanie nr 17:Zamawiający w rozdziale VI pkt 3 podpunkt 1 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, ze Wykonawca winien wykazać wykonanie co najmniej trzech inwestycji sieciowych o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł. netto. Wykonawca prosi o uściślenie informacji czy powinny to być 3 zadania na łączną sumę 1 500 000,00 zł. netto czy też każde zadanie z osobna powinno mieć wartość nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł netto.

Odpowiedź: Wykonawca winien wykazać wykonanie co najmniej trzech inwestycji sieciowych o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 zł. netto każda.

Pytanie 17: Proszę o informację czy zgodnie z zapisem zawarty w §6 pkt 3 umowy (załączniku nr 7 do SIWZ) rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi jedną fakturą końcową czy też Zamawiający przewiduje możliwość rozliczania fakturami częściowymi na podstawie częściowych protokołów wykonanych robót oraz czy ewentualnie Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania cesji płatności na bank w związku z przyjętym końcowym rozliczeniem robót w celu uzyskania środków na realizację kontraktu.

Odpowiedź: Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi jedną fakturą końcową. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia przedmiotu zamówienia fakturami częściowymi.

Pytanie 18: Czy Zamawiający dopuszcza wbudowanie armatury i kształtek z żeliwa szarego?

Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza wbudowania armatury i kształtek z żeliwa szarego.

Pytanie 19: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie metody bezwykopowej  tj. przewiertu sterowanego z wbudowaniem rury PEHD dwuwarstwowej w miejscach przewidzianych dla wykopu otwartego celem zmniejszenia ryzyka uszkodzenia infrastruktury podziemnej, uszkodzenia istniejącego zagospodarowania terenu w postaci płotów, drzew, słupów energetycznych, itp.?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie metody bezwykopowej  tj. przewiertu sterowanego z wbudowaniem rury PEHD dwuwarstwowej w miejscach przewidzianych dla wykopu otwartego, pod warunkiem zastosowania rury przewodowej przewiertowej posiadającej atesty i akceptacji materiału (przed wbudowaniem) przez inspektora nadzoru. Powyższe nie będzie miało wpływu na cenę ofertową.

 

           Wójt Gminy

/-/ Andrzej Józef Luboiński

 

 

 Kowiesy, dnia 14.11.2014 r.
ZP.271.14.2014
Odpowiadając na pytania skierowane do Zamawiającego w dniu 14.11.2014 r. informuję, co następuje:
Pytanie nr 1:Prosimy Zamawiającego o dołączenie Planu sytuacyjnego nr 4.
Odpowiedź: . Rysunek nr 4 został umieszczony na stronie internetowej zamawiającego.
Pytanie nr 2:Czy Zamawiający będzie pobierać opłaty za zajęcie pobocza dróg gminnych i jaka będzie stawka za 1m2?
Odpowiedź: Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego, stawki opłat podane są na stronie internetowej w wyjaśnieniach.
Pytanie nr 3:Czy Zamawiający posiada wszystkie pozwolenia na wejścia w działki prywatne i budowę wodociągu w tych działkach?
Odpowiedź: Zamawiający posiada notarialne zgody właścicieli działek na umieszczenie w nich odcinków sieci wodociągowej.
Pytanie nr 4:Prosimy Zamawiającego o załączenie mapy z zaznaczonymi drogami gminnymi na terenie objętym inwestycją.
Odpowiedź: Mapa poglądowa została umieszczona na stronie internetowej zamawiającego.
Pytanie nr 5:Prosimy Zamawiającego o jasne sprecyzowanie z jakiego materiału należy wykonać odcinek wodociągu należący do zakresu rys. 12 – plan sytuacyjny. W opisie technicznym podano rurę wodociągową PVC 110, a na planie sytuacyjnym podano PEHD 110.
Odpowiedź: Na przedmiotowym odcinku należy wykonać wodociąg z rury PCV fi 110.
Pytanie nr 6:Prosimy Zamawiającego o jednoznaczne przedstawienie projektowanych zasuw na wodociągu. Według załączonego zestawienia do wykonania jest 13 szt. zasuw. Według załączonych schematów węzłów do wykonania jest 15 szt. zasuw. Oprócz zasuw na rozpisanych a.węzłach wodociągowych na załączonych planach sytuacyjnych zaprojektowano zasuwy na sieci. Czy te zasuwy również są do wykonania? Na sieci jest 25 szt. dodatkowych zasuw nieuwzględnionych w zestawieniu materiałów które jest załączone w przedmiarze.
Odpowiedź: . Informujemy, że poza zasuwami uwzględnionymi na rysunkach montażowych węzłów, w węźle W8 należy uwzględnić dwie zasuwy fi 150 mm, które zaprojektowane zostały na projekcie zagospodarowania, a nie uwzględnione na rysunku szczegółowym węzła W8.Ponadto poza zasuwami opisanymi powyżej należy wykonać zasuwy sieciowe sekcyjne oraz te na włączeniach do istniejących sieci w punktach A, B, C, D wg. lokalizacji zamieszczonej na projekcie zagospodarowania w ilości 31 sztuk w tym: 4 sztuki zasuw fi 100 mm oraz 27 sztuk zasuw fi 150 mm.
Pytanie nr 7:Prosimy Zamawiającego o dołączenie profili wodociągowych na cały zakres zadania.
Odpowiedź: Zamawiający nie dysponuje profilami na cały zakres zadania. Na projektach zagospodarowania określono rzędne wysokościowe osi projektowanego wodociągu w punktach charakterystycznych.
Pytanie nr 8:Prosimy Zamawiającego o jasne sprecyzowanie odtworzeń w tłuczni. W załączonym przedmiarze, który należy złożyć do umowy, Zamawiający podaje tylko 30% tłucznia z dowozu. Czy 70% stanowi tłuczeń z odzysku?. Dotyczy pozycji 42 i 43 załączonego przedmiaru.
Odpowiedź: Odtworzenie nawierzchni po robotach ziemnych policzono następująco:
- poz. 42 i 43 przedmiaru zawiera odtworzenie nawierzchni drogowej w tłuczniu na długości ~ 5 km (30% metrażu wodociągu) i szerokości korony wykopu ~1,80 m, grubość tłucznia 15 cm.
- założono, że 70% ~10,0 km długości wodociągu przebiega w terenach zielonych, na tym odcinku policzone jest zdjęcie humusu (spryzmowanie) i ponowne jego rozłożenie po zakończeniu robót. Te roboty ujęto w poz. 44 i 45 przedmiaru
Pytanie nr 9:W załączonej dokumentacji Zamawiający podając metodę pomiaru wskaźnika zagęszczeń powołuje się na badanie metodą CBR. Dokumentacja projektowa wymaga wskaźnika zagęszczeń = 1. Badaniem metodą CBR nie da się uzyskać zagęszczenia = 1. Prosimy o jasne sprecyzowanie jaką metodą należy badać zagęszczenie lub podać prawidłowy wskaźnik zagęszczenia jaki należy uzyskać podczas badań metodą CBR.
Odpowiedź: Wybór metody pomiaru wskaźnika zagęszczenia gruntu należy do wykonawcy.Metoda ta winna być zgodna z obowiązującymi normami oraz uzgodniona z inspektorem nadzoru inwestorskiego. Wymagana wartość wskaźnika zagęszczenia Js, wynika z normy PN-S-02205 Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania. Rozdział 2. pkt.2.10 Zagęszczenie i nośność gruntu ppkt. 2.20.1 Wymagania ogólne - gdzie określono jaki powinno się uzyskać wskaźnik zagęszczenia Js w zależności od warunków.
Pytanie nr 10:Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający dołączył do SIWZ całą dokumentację będącą w jego posiadaniu. Przed przystąpieniem do przetargu wykonawcy zobowiązani są do weryfikacji załączonej dokumentacji.
W przypadku stwierdzenia niejasności wykonawca winien zwrócić się do zamawiającego o udzielenie wyjaśnień.
Pytanie nr 11:Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.
Odpowiedź: Zamawiający dysponuje uzgodnieniami i decyzjami niezbędnymi do rozpoczęcia robót budowlanych.
Pytanie nr 12:Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź: Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający ustalił wynagrodzenie ryczałtowe.
Zgodnie z treścią działu III pkt 5 „W celu prawidłowego sporządzenia oferty zaleca się przeprowadzenie przez wykonawców wizji lokalnej i uzyskanie niezbędnych informacji, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia”.
W ramach wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawca zrealizuje pełen zakres robót określony w projektach budowlanych, przedmiarze robót, wzorze umowy i SIWZ.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w sytuacji działania niekorzystnych czynników atmosferycznych.
Pytanie nr 13:Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedź: Odpowiedź jak w punkcie 12.
Pytanie nr 14:Prosimy o zmianę w §12 ust. 1 projektu umowy określeń „opóźnienie” na „zwłokę”. Wynika to z faktu, iż kara umowna stanowi zryczałtowane odszkodowanie, należne zgodnie z zasadami prawa cywilnego, w momencie gdy dojdzie do zawinienia. Jako, że prawo cywilne nie ma funkcji represyjnej, kara umowna powinna zostać powiązana z zawinionym opóźnieniem. W przeciwnym wypadku Zamawiający nadużywa swojego prawa podmiotowego do kształtowania umowy tworząc niezwykle niesymetryczny stosunek, tym bardziej, iż w ust. 2 §12 posługuje się pojęciem zwłoki.
Pytanie nr 15:W nawiązaniu do projektu umowy w przedmiotowym postępowaniu zwracamy uwagę, iż z dniem 1 stycznia 2014 r. zmianie uległa ustawa o VAT w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego przy dostawie towarów lub wykonania usługi.
Zgodnie ze zmienionym art. 19 a ust. 5 pkt 3 lit. a) ww. ustawy, momentem powstania obowiązku podatkowego z tytułu realizowanych przez Wnioskodawcę prac w rodzaju budowy, przebudowy, montażu lub rozbiórki obiektów budowlanych będzie, stosownie do tego przepisu, moment wystawienia przez Wykonawcę dla Inwestora faktury, dokumentującej wykonanie prac przez Wykonawcę, a w przypadku, gdy rezultaty prac przejmowane będą częściowo, zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 3 lit. a) w związku z art. 19a ust. 2 ustawy, moment wystawienia faktury za częściowe wykonanie prac. Jednocześnie, zgodnie z art. 106 i ust. 3 pkt 1 znowelizowanej ustawy o VAT, fakturę VAT należy wystawić nie później niż do 30 dnia od dnia faktycznego wykonania usług lub dostawy towarów.Biorąc pod uwagę powyższe, stwierdzić należy, iż Wykonawcy mają bezwzględny obowiązek wystawienia faktury VAT z chwilą upływu 30 - go dnia od dnia wykonania usługi.Mając zatem na uwadze powyższe, jako moment wykonania usług budowlanych i budowlano-montażowych, który rodzi dla Wykonawcy obowiązek wystawienia faktury, należy przyjąć faktyczne wykonanie tych usług przez Wykonawcę, nie zaś przejęcie tych usług na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych.W związku z tym, że przepisy ustawy o VAT są przepisami bezwzględnie obowiązującymi (obowiązują niezależnie od tego co strony postanowiły w umowie), fakturę VAT można wystawić po podpisaniu protokołu zdawczo – odbiorczego, jednakże nie później niż w ciągu:
1)30 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego przyjętego w umowie, w przypadku częściowego wykonania usługi,
2)30 dni od dnia wpisu do dziennika budowy przez kierownika budowy – oświadczenia o zakończeniu robót budowlanych, w przypadku zakończenia wykonywania robót będących przedmiotem zamówienia.
Informujemy zatem o konieczności dokonania zmiany projektu umowy i dostosowania jej do bezwzględnie obowiązujących przepisów ustawy o VAT, w zakresie przyjęcia faktycznego wykonania usługi jako podstawy do wystawienia faktury aby wynikało z nich jednoznacznie, że Zamawiający dokona odbioru robót budowlanych w takim terminie, aby Wykonawca był w stanie wystawić fakturę z chwilą upływu 30-go dnia od dnia wykonania usługi budowlanej tj. w szczególności §6 ust. 3
Odpowiedź: Zamawiający nie zmienia treści wzoru umowy.
Pytanie nr 16: W nawiązaniu do treści Dział XVII ust 1 prosimy o potwierdzenie iż wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie miał również prawo posługiwać się podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami innymi niż określonymi art. 26 ust 2b PZP.
Odpowiedź: Wykonawca ma prawo do posługiwania się podwykonawcami oraz dalszymi podwykonawcami zgodnie z przepisami, które określa ustawa Prawo zamówień publicznych.
Pytanie nr 17:Zamawiający w rozdziale VI pkt 3 podpunkt 1 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia określił, ze Wykonawca winien wykazać wykonanie co najmniej trzech inwestycji sieciowych o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł. netto. Wykonawca prosi o uściślenie
informacji czy powinny to być 3 zadania na łączną sumę 1 500 000,00 zł. netto czy też każde zadanie z osobna powinno mieć wartość nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł netto.
Odpowiedź: Wykonawca winien wykazać wykonanie co najmniej trzech inwestycji sieciowych o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 zł. netto każda.
Pytanie 17: Proszę o informację czy zgodnie z zapisem zawarty w §6 pkt 3 umowy (załączniku nr 7 do SIWZ) rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi jedną fakturą końcową czy też Zamawiający przewiduje możliwość rozliczania fakturami częściowymi na podstawie częściowych protokołów wykonanych robót oraz czy ewentualnie Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania cesji płatności na bank w związku z przyjętym końcowym rozliczeniem robót w celu uzyskania środków na realizację kontraktu.
Odpowiedź: Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi jedną fakturą końcową. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia przedmiotu zamówienia fakturami częściowymi.
Pytanie 18: Czy Zamawiający dopuszcza wbudowanie armatury i kształtek z żeliwa szarego?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza wbudowania armatury i kształtek z żeliwa szarego.
Pytanie 19: Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie metody bezwykopowej tj. przewiertu sterowanego z wbudowaniem rury PEHD dwuwarstwowej w miejscach przewidzianych dla wykopu otwartego celem zmniejszenia ryzyka uszkodzenia infrastruktury podziemnej, uszkodzenia istniejącego zagospodarowania terenu w postaci płotów, drzew, słupów energetycznych, itp.?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zastosowanie metody bezwykopowej tj. przewiertu sterowanego z wbudowaniem rury PEHD dwuwarstwowej w miejscach przewidzianych dla wykopu otwartego, pod warunkiem zastosowania rury przewodowej przewiertowej posiadającej atesty i akceptacji materiału (przed wbudowaniem) przez inspektora nadzoru. Powyższe nie będzie miało wpływu na cenę ofertową.
                                                                                                                                               Wójt Gminy
                                                                                                                               /-/ Andrzej Józef Luboiński

 

 

 

 


 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-11-14 20:04
Załączniki:
  • mapa poglądowa2.8MB
    • załącznik opublikował: Ewa Zarębska
      data dodania: 2014-11-14 20:06
wyjaśnienie
data opublikowania zdarzenia: 2014-11-19 09:05
Typ zdarzenia: wyjaśnienie treści SIWZ
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Kowiesy, dnia 18.11.2014 r.

 

 

ZP.271.14.2914

 

 

Dotyczy: przetargu niegraniczonego na realizację zadania pn.” Budowa sieci wodociągowej

                 w miejscowościach: Paplin,  Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice”.

 

Odpowiadając na pytania zadane przez wykonawcę w  dniu 14.11.2014r. informuję, co następuje:

1.Pytanie:  Z załączonych planów sytuacyjnych oraz z opisu nie wynika jednoznacznie czy hydranty mają być zamontowane na odgałęzieniu, czy na sieci poprzez trójnik żeliwny. Porosimy Zamawiającego o załączenie schematów szczegółowych montażu hydrantów. Jeżeli hydranty mają być zamontowane na odgałęzieniu to prosimy uwzględnić w przedmiarze kolana stopowe, zasuwy na każdym hydrancie.

2.Pytanie:Według załączonego opisu oraz planów sytuacyjnych wynika, że hydranty mają być zamontowane bezpośrednio na sieci za pomocą trójnika żeliwnego bez zasuwy. Jest to niekorzystne rozwiązanie dla użytkownika sieci wodociągowej. W razie awarii hydrantu użytkownik będzie zmuszony zakręcić zasuwę na sieci, których jest bardzo mało jak na taką długość wodociągu.

Odpowiedź: zgodnie z planami sytuacyjnymi hydranty przeciwpożarowe należy zamontować na odgałęzieniu stosując zasuwę odcinająca i kolano stopowe. Nie istnieje konieczność zmiany przedmiaru. Wykonawcy winni uwzględnić montaż hydrantu wraz z niezbędnymi wymaganymi elementami w pozycji opisującej montaż hydrantu przeciwpożarowego.

3.Pytanie: W nawiązaniu do odpowiedzi Zamawiającego z dnia 14.11.2014 r. dotyczącej podzlecania robót podwykonawcom prosimy o potwierdzenie, iż wypełniając załącznik nr 5 – Wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, Oferent w wierszu pn. nazwa podmiotu może wpisać „nie dotyczy”, jeśli wykazuje roboty do podwykonania bez jednoczesnego polegania na zasobach firmy podwykonawczej w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Odpowiedź: Jeżeli Wykonawca nie będzie przy realizacji zadania polegać na zasobach innych podmiotów nie wypełnia załącznika nr 5 do SIWZ może napisać np. „nie dotyczy”.

 

 

 

 

 

 

             Wójt Gminy

/-/ Andrzej Józef Luboiński

 

 

 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-11-19 09:02
Załączniki:
  • doc20141118084755.pdf40.36kB
    schemat montażowy hydrantu
    • załącznik opublikował: Ewa Zarębska
      data dodania: 2014-11-19 09:07
zawiadomienie o wyborze oferty
data opublikowania zdarzenia: 2014-12-01 15:00
Typ zdarzenia: wybór najkorzystniejszej oferty
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Kowiesy, dnia 01.12.2014 r.

ZP.271.14.2014

 

Do  wszystkich Wykonawców 

 

Dot.: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. ,,Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach:

Paplin,  Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice”.

 

ZAWIADOMIENIE

o wyborze oferty najkorzystniejszej

 

Gmina Kowiesy, działając zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) informuje, że w postępowaniu wybrano jako najkorzystniejszą ofertę Zakład Instalacji Wodno-Kanalizacyjnych „TOMPEX” Tomasz Strumian 95-060 Brzeziny ul.Malczewska 101.

Zawarcie umowy dot. przedmiotowego zamówienia nastąpi w terminie określonym w art. 94 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca, którego oferta została wybrana, zostanie powiadomiony o terminie podpisania umowy.

 

Nr oferty

Nazwa i adres wykonawcy

Cena brutto w zł.

Okres gwarancji

(miesiące)

Ilość punktów

cena

gwarancja

  Ogółem

1.

Instalatorstwo Sanitarne i C.O. Wodociągi, Kanalizacja Tadeusz Sowik

96-200 Rawa Maz. ul.Zielona 2

1 957 692,19

60

68,85

10

78,85

2.

Konsorcjum Firm:

HYDROTECH Piotr Sereda

37-200 Przeworsk, ul.Dynowska 20A

Partner konsorcjum: PPP „ BUDAMEX” Damian Sereda

37-204 Tryńcza, Głogowiec 119

 

1 816 908,53

60

74,16

10

84,16

3.

Zakład Usługowy Wodno-Kanalizacyjny i C.O. Dariusz Bartczak

88-220 Osięciny, ul.Sienkiewicza 1

1 501 768,50

60

89,73

10

99,73

4.

Zakład Budowy i Eksploatacji Urządzeń Wodociągowo-Kanalizacyjnych Sp. z o.o.

Miętne ul.Garwolińska 3

08-400 Garwolin

2 398 500,00

60

56,25

10

66,25

5.

Zakład Instalacji Wodno-Kanalizacyjnych „TOMPEX” Tomasz Strumian

95-060 Brzeziny ul.Malczewska 101

1 497 911,31

60

90,00

10

100

6.

Przedsiębiorstwo PUHB CEWOGAZ

Jan Wolski

99-400 Łowicz ul. Partyzantów 17

 

1 980 002,75

60

68,13

10

78,13

7.

Skanska S.A.

01-518 Warszawa, ul.Gen.Józefa Zajączka 9

 

2 137 117,98

60

63,09

10

73,09

 

                                                                                                                      Wójt Gminy

                                                                                                                /-/Jarosław Pepka

 

 

 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-12-01 14:23
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
data opublikowania zdarzenia: 2014-12-16 13:00
Typ zdarzenia: udzielenie zamówienia (zawarcie umowy)
Oznaczenie: ZP.271.14.2014
Szczegółowa informacja:

Ogłoszenie powiązane:

Ogłoszenie nr 365826-2014 z dnia 2014-11-05 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Kowiesy
Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej PVC o średnicach160 i 110 mm o łącznej długości 17.011,50 m. w miejscowościach: Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice.
Termin składania ofert: 2014-11-21


Kowiesy: Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice.
Numer ogłoszenia: 259477 - 2014; data zamieszczenia: 16.12.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 365826 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kowiesy, Kowiesy 85, 96-111 Kowiesy, woj. łódzkie, tel. 046 8317081, faks 046 8317036.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej w miejscowościach Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Budowa sieci wodociągowej PVC o średnicach160 i 110 mm o łącznej długości 17.011,50 m. w miejscowościach Paplin, Paplinek, Chełmce, Lisna, Chrzczonowice..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie będzie współfinansowane z Funduszy Europejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 -2013 działanie 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.12.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Instalacji Wodno-Kanalizacyjnych TOMPEX Tomasz Strumian 95-060 Brzeziny ul.Małczewska 101, Brzeziny ul.Małczewska 101, 95-060 Brzeziny, kraj/woj. łódzkie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 2279983,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1217814,07
  • Oferta z najniższą ceną: 1217814,07 / Oferta z najwyższą ceną: 1950000,00
  • Waluta: PLN.


 

  • zdarzenie opublikował: Ewa Zarębska
    data dodania: 2014-12-16 12:58
[drukuj]

Licznik odwiedzin

986002

Jesteś tu

Dane teleadresowe

URZĄD GMINY KOWIESY

Kowiesy 85, 96-111 Kowiesy

NIP: 835-10-30-031
REGON: 000538171

Bank Spółdzielczy Biała Rawska O/Kowiesy
nr konta: 83 9291 0001 0031 6000 2000 0160

GMINA KOWIESY

Kowiesy 85, 96-111 Kowiesy

NIP: 836-18-32-418
REGON: 750148294

tel. +48 46 831 70 26
fax +48 46 831 70 81: 
e-mail: http://nie-spamuj.eu/email.php?6f5e946fcea 
e-mail: urzad@kowiesy.pl

Godziny urzędowania

Czynne od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 do 16.00

Jak do nas trafić

[obiekt mapy] Lokalizacja urzędu na mapie
Copyright Urząd Gminy Kowiesy. Wszelkie prawa zastrzeżone.