Dnia 8 czerwca 2011r nastąpiło podsumowanie realizacji III etapu oraz całości projektu unijnego w klasie pierwszej. Odbyły się wtedy zajęcia otwarte dla rodziców pt: "Wyjeżdżamy na wakacje". Temat przewodni III-etapu projektu to: "Wędrówki po Polsce-podróże bez biletu". W okresie od 02.01.2011r.-08.06.2011r. zrealizowano 50 godzin zajęć pozalekcyjnych, których celelm było rozwijanie inteligencji wielorakich, wg teorii H. Gardnera. Główne zadania, które wyznaczono do realizacji, to:
-
kształtowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez poszanowanie symboli narodowych i rozbudznie uczuć patriotycznych;
-
poznanie historii, kultury i sztuki własnego narodu;
-
kształtowanie umiejętności posługiwanie ię mapą;
-
poznie miast i regionów Polski poprzez ilustracje, albumy, obrazy, wycieczki;
-
poznaie wzajemnej zależności między człowiekiem a przyrodą - kształtowanie zachowań proekologicznych;
-
tworzenie sytuacji sprzyjajścych ekspresji słownej, plastycznej, ruchowej i muzycznej z wykorzystaniem środkow dydaktycznych projektu.
-
kształtowanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania łamigłówek matematycznych, ortograficznych i leksykalnych - rozwijanie indywidualnych predyspozycji intelektualnych.
Podczas zajęć dzieci:
-
poznały baśnie i legendy związane z historią Polski, jej miastami i regionami;
-
rozumiały znaczenie słów Ojczyzna, Polska, Europa, Unia Europejska;
-
zapoznały się z dawnymi stoliczmi Polski ich zabytkami i wyglądem współczesnych miast, regionami turystycznymi kraju;
-
pozznały mapę fizyczną i konturową Polski, oznaczenia kolorów na mapie;
-
odwiedziły zakłady usługowe i poznaly pracę policjanta, stażaka, sprzedawcy, bibliotekarza, urzędnika;
-
zapoznały się z Parkami Narodowymi Polski i ich znaczeniem w zachowaniu naturalnego środowiska.
Podsumowanie zajęć było okazją do zaprezentowania tych umiejętności. Uczniowie samodzielnie lub z niewielką pomocą nauczyciela:
-
ustalali kontur, wyznaczając granice Polski;
-
przy pomocyróżnych rekwizytów ukazywali ukształtowanie terenu kraju;
-
układali zdania dotyczące Polski z rozsypanek wytazowych;
-
wybierali rzeczy niezbędne na wycieczkę i pakowali plecak;
-
odczytywali godziny na zegarku;
-
rozwiązywali łamigłówki i szarady.