Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego
Na zajęciach z języka polskiego uczniowie rozwiązywali przykładowe testy dla klasy VI. Utrwalali wiadomości z gramatyki, ortografii i pisowni wyrazów wielką literą. Analizowali różnego rodzaju tabele rebusy, krzyżówki, redagowali plan kolejności do utworów pisanych prozą. Uczyli się sprawnie korzystać ze słowników.
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki
Na zajęciach uczniowie utrwalali własności figur płaskich oraz pola figur., rysowanie figur w skali Obliczali pola powierzchni graniastosłupów prostych, ćwiczyli dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych.Rozwiązywali łamigłówki matematyczne utrwalające w ten sposób przerobiony materiał.
Zajęcia z koła matematyczno – przyrodniczego
Uczniowie zdobywali wiadomości o otaczającym świecie, poznali przyrodę wokół nas, uczyli się diagramów ilustrujących pogodę oraz jakie znaczenie w życiu człowieka ma prognoza pogody. Do przeprowadzonych zajęć o tematyce ekologicznej, wykorzystano programy multimedialne.
Zajęcia z koła rytmicznego
Uczniowie poznali rytm prostych testów na 2/4 i 3/4, akompaniamenty perkusyjne do piosenki ,,Ja jestem muzykantem”, ćwiczyli ruch sceniczny do piosenki ,,wszystkie dzieci nasze są”, doskonalili krok do tańców polskich oraz improwizację schematów rytmicznych.
Zajęcia z koła tanecznego
Podczas zajęć dzieci poznawały krok podstawowy i figury taneczne, do takich tańców jak Polonez, Tango, ćwiczyły rozpoznawanie rytmów kujawiaka, oberka ,krakowiaka.uczniowie ogladali pokaz tańca towarzyskiego. Stworzony został układ taneczny, który w maju był tańcem finałowym podczas występu uczniów. Rozpoczęto tworzenie układu tanecznego z chorągwiami oraz układ choreograficznego dziewcząt. Każde zajęcia kształtowały u dzieci poczucie rytmu, rozwijały koordynacje wzrokowo- ruchową uwrażliwiały na muzykę, a przy tym były wspaniałą zabawą.
Terapia pedagogiczna
Uczniowie ćwiczyli czytanie opowiadania jako formę wypowiedzi ustnej. Uczyli się krótkich wierszy na pamięć, ćwiczyli pamięć poprzez głośne czytanie. Utrwalali pisanie trudnych wyrazów pod względem ortograficznym. Dokonywali dokładnej analizy zadań tekstowych pod względem graficznym i stylistycznym. Pracowali nad płynnością czytania z zachowaniem odpowiedniej intonacji głosu i tempa.
Koło artystyczne
Dzieci poznały technikę: malowania farbami akwarelowymi - taniec na lodzie, malowanie dwoma kolorami, farbami plakatowymi -żabi koncert oraz zastosowanie perspektywy powietrznej, prace pt."pejzaż zimowy". Uczniowie ćwiczyli lepienie z gliny kubków, wazoników, robienie witraży, ramek na zdjęcia z masy solnej.
Zajęcia logopedii
Podczas terapii logopedycznej prowadzono ćwiczenia z zakresu korekcji wad wymowy:
- usprawniono motorykę aparatu artykulacyjnego w wyrazach, wyrażeniach oraz w zdaniach;
- wywoływano głoski w izolacji;
- utrwalano głoski korygowane na materiale językowym w logatomach, wyrazach, wyrażeniach i zdaniach;
- prowadzono ćwiczenia utrwalające wywołane głoski w wierszykach, piosenkach, opowiadaniach;
- utrwalano prawidłową artykulację w mowie spontanicznej(opowiadanie ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane).
Na zajęciach miały miejsce także ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną:- ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonetycznego;
- ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka ( rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, nauka czytania).